Jump to Main Content
Decrease font size Reset font size Increase font size

Additional Qualifications Online Application System

You may use this system to:

  • Apply for Additional Qualifications courses
    (Note that a valid email address and credit card are required)
  • Check the registration status of your application
  • Update your current contact information
Curriculum, Teaching  & Learning



Normand Labrie
Professor

phone: 416-978-1994
email: normand.labrie@utoronto.ca  
website: http://www.oise.utoronto.ca/crefo/normand.html

Department: Dean's Office


Curriculum Vitae

http://www.oise.utoronto.ca/Curriculum_Vitae/Normand_Labrie_CV.pdf

Academic History

Ph.D. Linguistics, Laval University, Department of languages and linguistics, 1989
M.A. in Linguistics, Laval University, Department of languages and linguistics, 1983
B.A. in German Studies, Laval University, Department of languages and linguistics, 1979

Representative Publications

BOOKS

Heller, Monica and Normand Labrie (Eds.) (2003), Discours et identités : la francité canadienne entre modernité et mondialisation, Cortil-Wodon, Éditions modulaires européennes.

Labrie, Normand and Sylvie Lamoureux (Eds.) (2003), L'éducation de langue française en Ontario: enjeux et processus sociaux, Sudbury, Prise de parole.

BOOK CHAPTERS

Labrie, N. and S. Lamoureux (2012). L'accès aux études postsecondaires en Ontario : Le choix des jeunes francophones, in L. Guilbert (Ed.) Mouvements associatifs dans la francophonie nord-américaine. Collection : « Culture française d’Amérique », Québec, les Presses de l’Université Laval, 23 pages

Labrie, N. (2011). Postsecondary Education as an Instrument of Public Policy to Face a Globalized Knowledge Economy. in Beijing Forum 2011: The Harmony of Civilization and Prosperity for All: Tradition and Modernity, Transition and Transformation - Inheritance and Innovation in Education, Collection of Papers and Abstracts: 276-286.

ARTICLES IN REFEREED JOURNALS

Djerrahian, Gabriella & Normand Labrie (2009), « La reconfiguration linguistique dans une entreprise canadienne à l'ère de la mondialisation », Francophonies d'Amérique (Les mots du marché : l'insertion de la francophonie canadienne dans la nouvelle économie) 27: 105-130.